Selecteer provincie

Art 1 Bureau Discriminatie Zaken NHN  072-5154400  [email protected]

Details

Adres
Gasthuisstraat 2
1811KC Alkmaar
Noord-Holland
Telefoonnummer
Openingstijden
  • Maandag: 09:00-17:00
  • Dinsdag: 09:00-17:00
  • Woensdag: 09:00-17:00
  • Donderdag: 09:00-17:00
  • Vrijdag: 09:00-17:00
Beoordeling
Gemiddeld: 0
Aantal beoordelingen: 0
Jij beoordeelde Nog niet beoordeeld
Gegevens onjuist of niet volledig? Wijzig gegevens Bedrijfsgegevens verwijderen

Omschrijving

Beschrijving

nneer laat jij van je horen?

Discriminatie. Zie jij het wel eens om je heen? Of overkomt het je zelf misschien? En wat doe je dan? Denk je ach, het valt wel mee, het is maar een grap. Weet je niet goed wat je moet doen? Of denk je anderen doen vast wel iets, en kijk je de andere kant op?

Discriminee! wil jou, u, scholen, werkgevers, buurten, horeca, gemeenten, evenementenbureaus, politie, sportverenigingen en ieder ander oproepen om massaal Discriminee! te zeggen.

Doe mee en zeg Discriminee!

Wat gebeurt er met mijn melding?

Alle meldingen die bij ons binnen komen worden vertrouwelijk behandeld.

De melding

Een melding komt meestal bij ons binnen via de website, met een email of met een telefoontje. De melder vertelt wat hem/haar is overkomen. Soms wil een melder meer weten over de mogelijkheden van een behandeling, een ander doet de melding alleen om aan ons te laten weten wat er speelt. Een melding doen betekent dus niet automatisch de start van een heel traject. Dat is een keuze die u als melder zelf maakt.

De intake

De klachtenconsulent stelt naar aanleiding van een melding allereerst een aantal aanvullende vragen: Wat is er precies gebeurd? Op welke grond word je gediscrimineerd? Is het vaker gebeurd? Speelt er nog meer? Als de klachtenconsulent genoeg informatie heeft kan er specifiek voor uw situatie worden verteld welke stappen er mogelijk zijn. Ook gaat het over de mogelijke gevolgen van de verschillende stappen. Uiteindelijk wordt er een plan van aanpak gemaakt. Er gebeurt niets waar u het niet mee eens bent!

Wat kunnen we doen?

Naast wat u zelf misschien kunt doen, kan de klachtenconsulent ondersteuning bieden bij het ondernemen van mogelijke acties. Zo voeren we vaak wederhoor bij de andere partij, kunnen we bemiddelen of doorverwijzen, helpen we waar nodig bij het doen van aangifte bij de politie of met het indienen van een verzoek bij het College van de Rechten van de Mens en helpen we met het doorlopen van een eventuele (interne) procedure.